DC1.AMSTERDAM maakt het je graag zo makkelijk mogelijk. Daarom bieden we iedere klant van onze colocatie dienstverlening een geoptimaliseerd, geautomatiseerd dashboard. Je behoudt er eenvoudig het volledige overzicht mee: van colocatie én netwerkverbindingen.
Ons dashboard voldoet aan alle eisen qua gebruiksvriendelijkheid en aanmeld- en instelmogelijkheden. Hetzelfde geldt voor het behouden van een goed zicht op de afgenomen techniek en diensten, met tevens oog voor helderheid in financiën.
Nieuw aanmelden?
Als nieuwe klant kun je alvast rekenen op een zo makkelijk mogelijk aanmeldproces. Vul je KvK-nummer en btw-nummer in, en het meeste staat alvast voor je ingevuld.
Na het completeren van de NAW- en overige gegevens kun je je account activeren. Kies een (sterk) wachtwoord, en na validatie en ons akkoord kun je voortaan inloggen op – en gebruikmaken van – het Partner Portaal.
Mogelijkheden van het Partner Portaal
Het DC1.AMSTERDAM Partner Portaal blinkt uit in overzichtelijkheid; qua inhoud en mogelijkheden, maar óók qua opzet, vorm en indeling. De centrale leidraad daarbij is een kort en krachtig menu (aan de linkerzijde). Naast het Hoofdscherm vind je er de hoofdpagina’s Bedrijf, Overeenkomsten, Gebruikersbeheer, Mijn lijnen, Mijn rackspace, Mijn WDM-lijnen, IP Management, Mijn facturen en Mijn bestellingen.
Op de dashboard-pagina Bedrijf staan de centrale bedrijfsgegevens, met ruimte voor het aanpassen van de betrokken contactpersonen en functies binnen je onderneming.
Bij Overeenkomsten vind je vanzelfsprekend alle betreffende documenten. Je kunt er – voor indien nodig – niet alleen de overeenkomst zelf, maar ook apart de digitale ondertekening nog eens downloaden.
De pagina Gebruikersbeheer is de plek waar je aan de gebruikers verschillende bevoegdheden kunt toewijzen. Zoals met betrekking tot financiën, techniek en eindverantwoordelijkheid. Je kunt er ook nieuwe gebruikers toevoegen.
Bij Mijn lijnen vraag je zeer eenvoudig zakelijk internet aan voor op je locatie(s). Geef er postcode en huisnummer op en er volgt een automatisch gegenereerd, actueel aanbod. Kies vervolgens zelf pakket en technologie (glasvezel, snelheid en overige specificaties) voor één of meerdere lijnen, en plaats deze in je winkelwagen. Je geeft er ook onder andere de gewenste datum van migratie aan.
Het volgende onderdeel in het dashboard-menu is Mijn rackspace. Daarin staat het overzicht van je afgenomen (shared) racks. Per rack vind je er de locatie, het racknummer en de rackhoogte. Per rack vind je hier ook nogmaals de serviceovereenkomst, beschikbaar voor download. Daarnaast bevindt zich hier een verwijzing naar het Verbruiksdashboard.
Het Verbruiksdashboard biedt je de belangrijkste inzichten, zoals in het stroomverbruik per maand, week of andere periode. Op (dagelijks) detailniveau vind je hier bijvoorbeeld het exacte ampèrage en voltage per tijdseenheid. Het geeft je onder meer de gelegenheid er ‘beleid’ op te maken. Heb je twee stroompaden? Dan vind je beide terug in dit onderdeel.
Verder naar Mijn WDM lijnen. Conform de dashboard-mogelijkheden zoals op Mijn rackspace vind je ook hier de afgenomen specificaties, van in dit geval de ‘Wavelength Division Multiplexing’-lijnen.
Bijna onderaan in het menu staat IP Management. Immers, bij Colocatie hoort ook connectiviteit en daarvoor heb je IP adressen nodig. Alle uitgiften daarvan vind je op deze plaats.
Tot (bijna) slot Mijn facturen. Dit is dé plek in ons Partner Portaal om de kenmerken van elke factuur te kunnen raadplegen. Denk aan bedragen inclusief en exclusief btw, betalingstermijn, status van de factuur, enzovoort. Ook is hier een bekijk- en tevens extra downloadmogelijkheid aanwezig (de factuur krijg je van ons ook altijd per e-mail toegestuurd) naast onder meer een koppeling met iDEAL betalingsmogelijkheid.
Tot (helemaal) slot is er de dashboard-pagina met het complete overzicht van Mijn bestellingen.
Voorbeelden
Hieronder vind je een aantal voorbeelden van de hierboven genoemde pagina’s uit het Partner Portaal. Klik op het screenshot om in te zoomen.
Kortom
DC1.AMSTERDAM besteedt extra aandacht aan automatisering. Ook op financieel en administratief vlak én in relatie tot ons product- en serviceaanbod. Met ons uitgekiende DC1.AMSTERDAM Partner Portaal bieden we je gemak, zelfstandige gebruiks- en instelmogelijkheden. Bovendien, eveneens niet onbelangrijk, een fout-ongevoelig en helder overzicht van alle afgenomen diensten en instellingen.
Meld je aan voor ons Partner Portaal
Aanmelden voor ons gebruiksvriendelijke dashboard is geheel vrijblijvend; zonder verplichtingen.